Villkor

Villkor för att handla på GlutenochMjölkfri.se

Vi förutsätter att kunden vid varje köp har läst igenom våra villkor för försäljning över Internet. Du måste vara över 18 år för att få handla hos Glutenochmjolkfri.se. Alla priser är inklusive moms. GlutenochMjolkfri förbehåller sig rätten att ändra produktpriser utan föregående avisering.

Beställningar

Beställ genom att fylla din varukorg. Innan du kommer till kassan måste man första gången fylla i vårt kundregister så vi har namn, leveransadress och kontaktuppgifter om vi behöver kontakta dig. Mobiltelefonnummer behövs för att du skall få SMS när ditt paket har kommit fram.

Betalning

Vid utcheckning i kassan får du olika betalningsalternativ; Swish eller kortbetalning (Stripe). Vi erbjuder ingen faktura utan skickar endast mot förskottsbetalning.

Förskottsbetalning

Förskottsbetalning ska ske till vårt bankgiro 535-0830, Glitne AB, inom 7 dagar från och med att vi mottagit din beställning, annars annulleras beställningen. Det kan ta upp till tre dagar innan vi ser en inbetalning. Vill du har varorna snabbt, så skicka oss en skärmdump på inbetalningen, så går varorna iväg tidigare.

Frakt

Beroende på varornas vikt kan leverans ske med posten eller med DHL. Fraktavgiften är viktberoende från 49kr för leveranser i Sverige och tar normalt 1-2 vardagar (undantag vissa orter i glesbygden). Postpaket tar vanligen några flera dagar.

För kunder utanför Sverige, så går transporten med post eller FedEx. FedEx levererar på dörren, och någon måste ta emot paketet på dagtid. Vi tar alltid ut svensk moms, även vid leveranser utanför Sverige.

Tull

För beställningar till Norge på över 200kr utgår norsk tull. Undvik genom att beställa för under 200kr, eller acceptera att en avgift om ca. 130kr + tullavgift tillkommer. För leveranser till EU-länder och Svalbard utgår inga extra avgifter. Åland har särskilta regler och tilläggsavgifter kan komma att tas ut.

Leveranstid

Bindande köpeavtal uppkommer först sedan GlutenochMjolkFri per e-post bekräftat beställningen. Vi packar och skickar normalt ditt paket inom 1-2 vardagar från att vi mottar order eller efter att förskottsbetalning är registrerad om du väljer att förskottsbetala.

Reklamation, ångerrätt och retur

Livsmedel är färskvaror och omfattas inte av ångerrätten, varor tas därför inte i retur. Andra varor med längre hållbarhet har du rätt att ångra inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Kontakta alltid oss på info [at] glutenochmjolkfri.se innan du gör en retur, ange alltid ordernummer, först när vi har registrerad din ånger bör du returnera till

Glitne AB, Strömkarlen 4, 19630 Kungsängen

Alla varor måste returneras i orörd originalförpackning, med alla förseglingar kvar. Varor med trasig förpackning eller bruten försegling ersätts ej. Du står själv för returfrakt vid ångrat köp. När vi har mottagit din returnerade vara i gott skick kommer en återbetalning/kreditering av din faktura att ske. Ej uthämtade paket räknas inte som en retur, du måste alltid hämta paketet och eventuellt returnera varan om du ångrar köpet.

Ångerrätten gäller ej för återförsäljare och andra företag.

Ej uthämtade paket

Varor som ej hämtas ut på utlämningsstället debiteras dig som kund med kr 400.
Om du ångrar din beställning, meddela oss snarast! Har paketet redan gått iväg, måste du alltid hämta ut det och därefter returnera det. Vi ersätter ej felskickade eller förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har lämnats.

Kontaktuppgifter

Kontakta oss på info [at] glutenochmjolkfri.se.

Personuppgifter

Glutenochmjolkfri.se sparar endast personuppgifter, så som adress, telefonnr och mailadress, för att kunna leverera varor. E-postadresser sparas för att kunna distribuera nyhetsbrev, och endast om du skrevet upp dig för detta. Personuppgifterna kommer ej att lämnas ut till andra aktörer med undantag av Klarna vid fakturering respektive betalning.

Önskar du att veta vilken information som finns sparad om dig eller uppdatera dina uppgifter så kontakta oss via e-post info [at] glutenochmjolkfri.se